Jessheim skole og ressurssenter, Ullensaker kommune
Vi søker deg som har erfaring fra arbeid med elever med store sammensatte vansker.
Jessheim skole og ressurssenter er en barneskole beliggende i Jessheim sentrum med 500 elever. Skolen gir et forsterket skoletilbud til ca. 40 elever med store, sammensatte vansker. Vi har et engasjert og faglig meget kompetent personale med nærmere 100 ansatte. Skolen er organisert i ulike team, vi har et godt arbeidsmiljø og et profesjonelt læringsfellesskap med vekt på kollektiv læring. Læringsutbyttet og utviklingen til den enkelte elev står i sentrum for alt vi gjør. Målet vårt er at alle elevene skal bli den beste utgaven av seg selv.
Inkludering, mangfold og fellesskap er viktige verdier for oss. Skolen jobber systematisk med elevenes læringsmiljø. Skolens øvrige satsingsområder er LK20 og utvikling av lærende profesjonsfellesskap gjennom refleksjon, erfaringslæring og medvirkning. Vi er opptatt av et godt samarbeide med foresatte, og FAU er en viktig ressurs for skolen vår. Skolens ledergruppe består av rektor og fire avdelingsledere.
Lønn etter Hovedtariffavtalen.
Arbeidsoppgaver
- Være med å planlegge, tilrettelegge, tilpasse og evaluere skolehverdagen til den enkelte elev
- Bidra i opprettelsen av en IOP, og tilrettelegge skolehverdagen etter denne
- Samarbeide i profesjonsfellesskapet rundt eleven sammen med ulike yrkesgrupper, og delta aktivt i gjensidig veiledning
- Samarbeid med hjemmet
- Skape et trygt og godt læringsmiljø for elevene
- Være en aktiv bidragsyter i skolens profesjonsfellesskap og utviklingsarbeid
Kvalifikasjoner
- Fagbrev innen barne- og ungdomsarbeiderfaget
- Relevant fagskoleutdanning, gjerne innen tilrettelegging for barn med særskilte behov
- Erfaring fra arbeid med elever med store sammensatte vansker
- Erfaring med Alternativ og Supplerende kommunikasjon (ASK)
- Gode norskferdigheter, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Du er trygg og selvstendig, har gode samarbeidsevner og ser verdien av å arbeide i et profesjonelt læringsfellesskap
- Du er utviklingsorientert og strukturert og trives med en dynamisk arbeidshverdag
- Du er fleksibel og søker løsninger til det beste for elevene
- Du er oppdatert på forskning innenfor feltet og benytter kunnskapsbaserte metoder
- Du evner å skape gode relasjoner til elever, foreldre og kollegaer
- Du har et elevsyn som ivaretar skolens verdier og holdninger til inkludering
- Personlig egnethet og erfaring vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner. Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.
Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. § 17-11 i opplæringsloven, fremlegges. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.
Kopi av vitnemål og attester lastes opp som vedlegg i den elektroniske søknaden.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.
Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulik kompetanse, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.
Kontaktinformasjon
Hanne Nabben Aslaksen, avdelingsleder, 96012788, hanne.n.aslaksen@ullensaker.kommune.no
Arbeidssted
Leiv Holthes veg 2
2066 Jessheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ullensaker kommune
Referansenr.: 4947965900
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 25.04.2025