Finnmark fylkeskommune (FFK)
Om stillingen
På seksjon drift og vedlikehold, samferdselsavdelingen i Finnmark er vi et team på 22 ansatte. Våre oppgaver er å drifte og vedlikeholde 1500 km veg med tilhørende installasjoner, slik som bru, ferjekai, tunneler og elektriske installasjoner. Vi har ledig en 100% fast stilling som byggeleder/ forvalter for fagfeltet bru og kaier. Arbeidsoppgavene vil bestå i å følge opp kontrakt med entreprenør, utarbeidelse av konkurransegrunnlag, være koordinator for SHA/YM på utførelse. Vi har i dag en kontrakt som omhandler inspeksjoner og vedlikehold av bru og ferjekai.
Arbeidsted er primært ved vårt kontorfellesskap i Alta, men andre steder i Finnmark kan vurderes.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for vedlikehold av alle bruer/ferje-/ kombibåtkaier på fylkesvegnettet i Finnmark som eies av Finnmark fylkeskommune
- Utarbeidelse av kort- og langsiktig plan for inspeskjoner av bru og kai med påfølgende vedlikeholdsplan
- Teknisk og økonomisk hovedansvar for gjennomføringen og evalueringen av kontrakten/prosjekter
- Utarbeidelse av konkurransegrunnlag, lyse ut konkurranse og kontrahere
- Følge opp og rapportere på økonomi, kvalitet, framdrift og HMS på egne prosjekt
- Arbeidsledelse av kontrollingeniører
- Koordinere arbeidet med andre faggrupper og offentlige instanser
- Bistå og påseplikt ved planlegging, bygging, forsterkning, ombygging, utskiftning og vedlikehold av bærende konstruksjon.
Andre arbeidsoppgaver kan tillegges.
Det er knyttet reisevirksomhet til stillingen.
Kvalifikasjonskrav
- Utdanning fra universitet eller høgskole, minimum 3 år innen bygg og anlegg
- Teknisk fagskole og relevant erfaring innenfor det aktuelle fagområdet for stillingen, kan kompensere for utdanningskravet
- Gode kunnskaper i bruk av IKT-verktøy
- Gode kommunikasjonsevner på norsk både skriftlig og muntlig
- Førerkort klasse B
Ønskede kvalifikasjoner
- Relevant erfaring fra bygge-/ prosjektledelse
Personlige egenskaper
- Selvstendig
- Gode samarbeidsevner og har en tverrfaglig forståelse
- God gjennomføringsevne, og håndterer en periodevis hektisk hverdag
- Løsnings- og resultatorientert
- Strukturert og offensiv
Vi tilbyr
- Spennende og utfordrende oppgaver i et kompetent og godt arbeidsmiljø
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksitid og gode ordninger for avspasering
-
Flytteutgifter kan dekkes etter vårt reglement
Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.
Søknaden skal inneholde
- Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
- Søknad skal sendes elektronisk via denne siden
Andre opplysninger
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Viktig informasjon til deg som skal søke
Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.