Universitetssykehuset Nord-Norge HF
Innkjøpsavdelingen har en sentral rolle ved implementering og oppfølging av avtaler. Ved implementering av avtaler er det viktig å legge til rette for at brukere av avtalene effektivt skal kunne bestille
avtaleprodukter via innkjøps- og logistikksystemet Clockwork. I tillegg er informasjon gjennom andre
kanaler som eksempelvis intranett, dokumenthåndteringssystem og sak-/arkivsystem, e-post, møter mv.
viktig ved implementering av avtaler.
Innkjøpsavdelingen har også en sentral rolle ved innmelding og oppfølging av av anskaffelser som
Sykehusinnkjøp HF gjennomfører på vegne av UNN.
I tillegg kjøper vi inn mye utstyr og forbruksvarer på vegne av avdelingene, og har ansvar for fakturabehandling i innkjøps- og logistikksystemet Clockwork. Vi har også forvalteransvar for Clockwork, noe som blant annet innebærer ansvar for opplæring og veiledning i bruk av Clockwork.
Som det fremkommer over har Innkjøpsavdelingen en viktig rolle med å understøtte annen aktivitet ved
sykehuset til beste for pasienten. Arbeidet ved avdelingen krever mye samhandling og samarbeid
med fagavdelinger, samt enheter med lagerstyring. Dette gjelder også eksternt mot Sykehusinnkjøp HF og
Helse Nord RHF. Implementering og oppfølging av avtaler innebærer også oppfølging av UNN sine
leverandører.
Arbeidssted kan være Tromsø eller Harstad.
Arbeidsoppgaver
- implementering og oppfølging av avtaler internt i UNN. Dette innebærer også oppfølging av våre avtaleleverandører
- innmelding og oppfølging av anskaffelser som Sykehusinnkjøp HF gjennomfører for UNN, det være seg
lokale, regionale eller nasjonale anskaffelser - innkjøp av fortrinnsvis utstyr, men også noe forbruksmateriell
Kvalifikasjoner
- Det ønskes bachelorgrad eller mastergrad innen økonomi og administrasjon og/eller innkjøp og logistikk. Eventuell annen relevant utdanning for stillingen kan også vurderes.
- Relevant arbeidserfaring er ønskelig og kan kompensere for manglende relevant utdanning.
- Gode norskkunnskaper kreves, både muntlig og skriftlig. Det er også ønskelig med gode
engelskkunnskaper. - Gode Excel-kunnskaper og IKT systemkompetanse er ønskelig.
Personlige egenskaper
- I og med at innkjøpsavdelingen samhandler og samarbeider mye med interne fagenheter er det viktig å være serviceinnstilt og fleksibel samt god til å kommunisere både skriftlig og muntlig.
- Vi mener det er viktig at søker er nøyaktig og strukturert.
- Du må også kunne lede team og drive prosesser i forbindelse med implementering av avtaler og
anskaffelser. - Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- gunstige pensjons- og forsikringsordninger
- lønn i henhold til gjeldende overenskomster og avtaler
Kontaktinformasjon
Helge Vorren, Innkjøpssjef/-leder, +4748186020
Arbeidssted
Hansine Hansens veg 67
9019 Tromsø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Universitetssykehuset Nord-Norge HF
Referansenr.: 4952461827
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.04.2025