Jobbveileder Jobbsjansen

  • Heltid
  • JESSHEIM, NORGE
  • Publisert: 1 uke siden
  • 23. april 2025

Nav Ullensaker, Ullensaker kommune

Har du et brennende engasjement for inkludering av hjemmeværende innvandrerkvinner i arbeidslivet, og har du lyst til å jobbe med mennesker i et flerkulturelt miljø? Er du løsningsorientert med evner til å se menneskers ressurser og muligheter? Da
kan du være personen vi leter etter.

Nav-kontoret er ansvarlig for utøvelsen av Nav sine tjenester knyttet til den statlige arbeids- og
velferdspolitikken, kommunale tjenester hjemlet i Lov om sosiale tjenester i Nav og flyktningtjenesten. Vi
har i dag rundt 130 ansatte fordelt på 5 avdelinger.

Nav Ullensaker har mottatt tilskuddsmidler for prosjektet "Jobbsjansen" med midler fra Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi). Formålet med tilskuddsordningen er å bidra til økt sysselsetting blant hjemmeværende innvandrerkvinner som står langt fra arbeidsmarkedet, og som har behov for kvalifisering for å komme i jobb eller ordinær utdanning. Prosjektet har fokus på kortere bransjekurs og utvikling av lengere kvalifiseringsløp for kvinner som ønsker å jobbe innenfor helsesektoren. 

Stillingen er organisatorisk plassert i avdeling for Arbeid og inkludering ved Nav Ullensaker. Vi utlyser nå en stilling i ett 3-års engasjement med forbehold om tildeling av prosjektmidler for alle tre årene, med mulighet for forlengelse og fast ansettelse. 

Arbeidsoppgaver

  • Oppfølging av egen deltakerportefølje
  • Ha ustrakt kontakt med arbeidsgivere i forbindelse med oppfølging i bedrift
  • Utvikle og/eller holde relevante kurs for deltakerne ved behov
  • Kartlegge og gi relevant råd og veiledning i forbindelse med arbeid og utdanning
  • Samarbeid med andre hjelpeinstanser og frivillige organisasjoner, samt delta i aktuelle samarbeidsfora
  • Vurdere og bidra til bruk av Navs tiltak og virkemidler
  • Bidra i karriereveiledning, jobbsøkerkurs og CV-verksted for deltakerne på Jobbsjansen
  • Bidra til gode overganger til lønnet arbeid og utdanning 
  • Du skal jobbe etter prinsippene i Supported Employment-metodikken

Kvalifikasjoner

Du må ha:

  •  Minimum 3-års relevant utdanning fra høyskole eller universitet, relevant erfaring fra arbeid med flerkulturelle personer kan kompensere for utdanningskravet
  •  God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  •  Digital kompetanse, og gode evner til å sette deg inn i nye systemer og arbeidsmetoder
  •  Du er trygg og robust, og takler en sammensatt og krevende arbeidshverdag
  •  Du har evne til å håndtere utfordrende situasjoner, og kunne stå i krevende relasjoner over tid
  •  Evne til å motivere mennesker som er i en vanskelig livssituasjon
  •  Førerkort klasse B

Vi ønsker at du har:

  •  Forståelse for Navs rolle i samfunnet
  •  Veiledningskompetanse
  •  Gode samarbeidsevner
  •  Erfaring fra arbeid med flerkulturelle personer
  •  God kunnskap om arbeidslivet og arbeidsmarkedet
  •  Bakgrunn fra helse er positivt, men ikke et krav

Personlige egenskaper

  • God på relasjonskompetanse og flerkulturell forståelse 
  • Evne til å jobbe målrettet, strukturert, effektiv og nøyaktig 
  • Evne til jobbe selvstendig og i team
  • Du må kunne sette deg inn i nye arbeidsoppgaver, ta ansvar for egen læring og utvikle egen kompetanse 
  • Du er omstillingsdyktig 

Vi tilbyr

Lønn: Stillingen er plassert i stillingskode 7168, med årslønn i 100 % stilling fra kr kr 507.400 til kr 596.400 etter ansiennitet. 

Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer. Tilsetting skjer
for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder
6 mnd. prøvetid.

Ved tilsetting må gyldig politiattest fremlegges. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved
søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller
godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være
eldre enn 3 måneder.

Kopier av vitnemål og attester lastes opp som vedlegg i den elektroniske søknaden.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på
søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette jf. offentleglova §
25.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for
å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i
befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn,
legning, religion eller etnisk bakgrunn.

Kontaktinformasjon

Carine Bakken, Avdelingsleder, 47964785, carine.bakken@nav.no
Siv Mari Eide, HR-rådgiver, 412 83 708, Siv.Mari.Eide@nav.no

Arbeidssted

2050 Jessheim

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Ullensaker kommune

Referansenr.: 4936357700
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 24.04.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted