Sosial, Oslo kommune, Pasient- og brukerombudet
Ønsker du å bidra til at innbyggerne får de helse-, sosial- og barneverntjenestene som de har rett på, og til bedre kvalitet i tjenestene? Har du lyst til å jobbe med varierte problemstillinger i møte med mennesker i ulike situasjoner? Vil du bidra til bedre kvalitet i helse-, sosial- og barneverntjenestene? Er du engasjert, glad i å snakke med mennesker og god til å tilrettelegge for dialog og samarbeid?
Da må du søke jobb hos oss!
Vi har nå ledig en fast stilling som for tiden er plassert i team som jobber opp mot sosialtjenesten i Nav, barneverntjenesten og tjenester til personer med rusutfordringer.
Vi skal være kloke, kritiske og konstruktive i vårt arbeid med å jobbe for rettferdige og likeverdige helse-, sosial- og barneverntjenester. Vi skal være der for dem som trenger oss mest, vi skal si ifra om svikt, urett og ulikhet i tjenester og vi skal jobbe systematisk for å levere en mest mulig ombudstjeneste til innbyggerne. Er du den vi trenger for å oppfylle vår visjon?
Arbeidsoppgaver
Arbeidet består i å ta imot henvendelser fra pasienter, brukere og pårørende, informere om rettigheter og erstatningsordninger, gi hjelp til å formulere klager og delta i møter mellom pasienter og brukere og ansatte i tjenestene. I tillegg til å arbeide med enkeltsaker vil du arbeide med å følge opp utfordringer på systemnivå. En stor del av arbeidet skjer i møter med pasienter og brukere og på telefonen. Det vil også være noe utadrettede aktiviteter og ulikt informasjonsarbeid. Du vil ha ansvar for egen saksportefølje.
Kvalifikasjoner
- Master i rettsvitenskap
- God kjennskap til helse-, sosial- og barneverntjenestene og/eller god kjennskap til helse,- velferds- og barnevernsrett
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Erfaring med å kommunisere med mennesker i ulike livssituasjoner
- Erfaring fra arbeid med offentlig forvaltning, organisasjonsarbeid eller rettshjelpsarbeid er ønskelig
Personlige egenskaper
- Interesse og engasjement for Ombudets fagområder og verdigrunnlag
- Engasjert, initiativrik, effektiv og serviceorientert
- Endringsvillig og fleksibel
- Nysgjerrig på og liker å snakke med og lytte til mennesker
- Evne til å samarbeide og tilrettelegge for dialog
- Personlig egnethet og kommunikasjons-kompetanse vil bli tillagt stor betydning
Vi tilbyr
- Tverrfaglig og kompetent arbeidsmiljø
- Trening i arbeidstiden
- Fleksitid
- Mulighet for hjemmekontor
- Lønnstrinn 31 – 45. Dette innebærer 561 600 – 711 100
Kontaktinformasjon
Christine Tolås, 90814878
Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Referansenr.: 4951734199
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.04.2025