Vil du jobbe med velferdsteknologi i hjemmetjenesten i Sandnes kommune?

  • Heltid
  • SANDNES, NORGE
  • Publisert: 2 uker siden
  • 21. april 2025

EHR - Enhet for hjemmetjenester og rehabilitering, Sandnes kommune

Sandnes kommune skal videreutvikles som en hjemmetjenestekommune der ansatte, brukere og pårørende deltar og medvirker i forhold til utvikling av tjenester. Velferdsteknologi og digitalisering er viktige innsatsområder.
Vår fagutvikler i velferdsteknologi skal over i ny stilling hos oss og i tillegg skal dette arbeidet styrkes med en ny stilling. Derfor søker vi deg som kan fortsette å videreutvikle dette arbeidet. Du vil jobbe tett med hjemmetjenesten og andre enheter i Sandnes kommune
Du rapporterer direkte til virksomhetsleder i Enhet for hjemmetjenester og rehabilitering (EHR).

EHR består per idag av syv soner med hjemmetjeneste, en bydekkende nattpatrulje, Sandnes Helsesenter, Hverdagsrehabilitering, samt dag- og aktivitetstilbud. I tillegg til fagutvikler i velferdsteknologi, er demenskoordinator, bioingeniør, frivillighetskoordinator og klinisk ernæringsfysiolog organisert i vår tjeneste.

Arbeidsoppgaver

  • Ha ansvar for innføring, oppfølging og økt bruk av ulike velferdsteknologiske løsninger i EHR og Sandnes kommune.
  • Bidra til å styrke kompetansen og kunnskapen om velferdsteknologi i EHR og Sandnes kommune.
  • Dialog med innbyggere og pårørende for å vise nytten og bruken av velferdsteknologi.
  • Ha dialog med aktuelle leverandører.
  • Arbeide for å sette i verk løsninger som kan bedre ressursutnyttelsen.
  • Samarbeide med andre enheter i kommunen i forhold til velferdsteknologi.
  • Ansvar for oppfølging av pasientvarslingsanlegg på Sandnes helsesenter.
  • Oppgavene vil kunne endre seg i tråd med Sandnes kommune sine behov.

Kvalifikasjoner

  • Helse- eller sosialfaglig utdanning på minimum bachelor nivå.
  • Minimum 5 års erfaring fra praksis etter endt bachelor.
  • Ønskelig med videreutdannelse innen velferdsteknologi. På sikt vil kompetanseheving innen området kunne forventes.
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med velferdsteknologiske løsninger. 
  • Inneha god digital kompetanse.
  • Ønskelig med erfaring fra prosjektarbeid.
  • Førerkort klasse B.
  • Det er nødvendig med gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig. Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2.
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse.
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse.

 

Vennligst legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).

Personlige egenskaper

  • Du har gode samarbeidsevner og samhandlingskompetanse.
  • Du er initiativrik og løsningsorientert.
  • Du har evne til å arbeide selvstendig og i team, samt være en pådriver og lede kollegaer i utviklingsarbeidet.
  • Du er ansvarsfull, kontaktskapende og strukturert.
  • Du evner til å se muligheter og løsninger.
  • Du motiverer og skaper entusiasme.
  • Personlige egnethet vil bli vektlagt.
  • Stillingen krever høy grad av tilstedeværelse. 

Vi tilbyr

  • Hjem-jobb-hjem avtale.
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller.
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Arbeidssted i nær tilknytting til kollektivtilbud.

Kontaktinformasjon

Bjørn Stavheim, Virksomhetsleder, +47 91774631

Arbeidssted

Parkveien 2
4307 Sandnes

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Sandnes kommune

Referansenr.: 4949186540
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.04.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted