Nav Karmøy-Bokn
Har du et sterkt ønske om å gi alle en sjanse til å bidra i arbeidslivet? Er du en problemløser som trives med å finne gode løsninger sammen med mennesker i utfordrende situasjoner? Blir du motivert av å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da kan det være deg vi leter etter!
Hos Nav Karmøy-Bokn jobber vi for å gi mennesker muligheter. Vi søker nå etter en engasjert veileder som skal drive med arbeidsrettet oppfølging.
I denne stillingen er det viktig at du inspirerer og motiverer andre, finne muligheter og se ressurser hos de man følger opp. Hovedmålet er å øke deltakelsen i arbeidslivet.
Nav Karmøy-Bokn holder til i Koppervik sentrum med 90 trivelige medarbeider fordelt på fire avdelinger, og vi har et stort engasjement for innbyggerne våre. Hvis du kjenner deg motivert for denne stillingen, gleder vi oss til å lese din søknad!
Arbeidsoppgaver
- Oppfølging og veiledning av personer som trenger hjelp til å komme i arbeid og aktivitet.
- Kartlegge den enkeltes ressurser og muligheter med mål om arbeid.
- Gi informasjon og engasjere til deltakelse i arbeid og aktivitet.
- Utarbeide arbeidsevnevurderinger og aktivitetsplaner.
- Samarbeide med arbeidsgivere, fylkeskommunen, opplæringskontorer, tiltaksarrangører, kommunale tjenester og helsevesen.
- Oppfølging og møter vil også foregå hos samarbeidspartnere som blant annet arbeidsgivere
- Saksbehandling i henhold til relevante lovverk.
Ettersom Nav er i stadig endring og utvikling, kan man regne med endring i arbeidsoppgaver og ansvarsområdet.
Kvalifikasjoner
I denne stillingen må du ha:
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Utdanning innenfor veiledning, samfunnsfag, sosialfag eller psykisk helse kan være en fordel. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskrav.
- God digital kompetanse, blant annet erfaring med Office 365
- Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper (minimum B2). Du må kunne formidle informasjon klart og lett.
- Erfaring med endrings,- prosess- og veiledningsarbeid.
- Førerkort B
I tillegg ser vi det som en fordel at du har:
- Erfaring fra arbeid hvor du har aktiv jobbet med veiledning innen områder som utdanning og arbeid
- Erfaring med saksbehandling og inkluderingsarbeid
- Kjennskap til Nav og det lokale næringsliv
Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Personlige egenskaper
For at du skal kunne trives og oppleve mestring i rollen, er det svært viktig at du er/har:
- God på relasjonsbygging og samarbeid med andre: Hos oss samarbeider du på tvers med kolleger, samarbeidspartnere, helsepersonell og andre offentlige instanser. I tillegg er du daglig i kontakt med andre mennesker som du trenger å skape en god relasjon til for å oppnå mål.
- Evner til å jobbe målrettet, strukturert og effektivt: Hos oss styrer du i stor grad arbeidshverdagen din selv, og derfor er det viktig at du er selvgående, klarer å ha god oversikt og planlegger ukene og oppgavene dine på en effektiv måte, slik at du kommer i mål med oppgavene dine.
- Er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner: Å jobbe med mennesker i utfordrende situasjoner over tid, kan være krevende. Derfor er det viktig at du også klarer å se muligheter, er positiv og har pågangsmot i utfordrende situasjoner.
- Gode kommunikasjonsferdigheter: Du vil som veileder daglig kommunisere med andre mennesker, både fysisk og i digitale kanaler. I tillegg vil du skrive vedtak, avholde og lede møter med arbeidssøkere og samarbeidspartnere. Derfor er det essensielt at du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig. Det er viktig at du også kan tilpasse kommunikasjonen din til den du er i dialog med.
- Resultatorientert: Du setter deg utfordrende mål og jobber hardt for å nå dem.
Personlige egenskaper er svært viktige, og ovennevnte egenskaper vil vektlegges sterkt. Det vil bli brukt MAP-personlighetstest i rekrutteringen.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver med mulighet for faglig og personlig utvikling.
- Dyktige medarbeidere og et godt arbeidsmiljø.
- Mulighet til å benytte én time per uke i arbeidstiden til fysisk aktivitet.
- Fleksibel arbeidstid
- Gratis parkering nær arbeidsplassen.
- Fast stilling som veileder i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn, fra 560 000 – 625 000 kr.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
Les mer om NAV som arbeidsgiver på nav.no.
Vil du være med å gjøre en forskjell? Send inn søknaden i dag.
Kontaktinformasjon
Halvar Frøiland, Avdelingsleder, 95443676, halvar.froiland@nav.no
Arbeidssted
Hovedgata 36
4250 Kopervik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4948501805
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.04.2025