Velferdsforvaltningen – Saksbehandler

  • Heltid
  • ASKER, NORGE
  • Publisert: 2 uker siden
  • 19. april 2025

31020 - Tjenestetildeling, Asker kommune

Har du lyst til å jobbe i en faglig utfordrende og spennende jobb som saksbehandler? Ønsker du å bruke din kompetanse fra helse og omsorg i forvaltningsleddet?
Asker kommune søker en engasjert og faglig sterk saksbehandler til vårt dyktige team i Tjenestetildeling. Hos oss får du kombinere brukernært arbeid med administrativt ansvar, i et miljø som verdsetter innovasjon, samarbeid og nye idéer. Vi har et inkluderende og faglig sterkt arbeidsmiljø med stor takhøyde og et fokus for forenkling og effektivisering av rutiner og saksprosesser.

 

Om oss
Velferdsforvaltningen 
i Asker kommune arbeider for å styrke innbyggernes evne til å mestre livets utfordringer – enten de er knyttet til helse, økonomi eller bolig. Vi legger vekt på tverrfaglig samarbeid og dialog med innbyggerne, for å sikre at de blir mest mulig selvhjulpne.
Virksomheten består av fire avdelinger – Tjenestetildeling, Bolig- og økonomiforvaltning, Samordning og fellestjenester, samt Tildeling, rådgivning og koordinerende enhet – og rundt 80 ansatte innen tjenesteområdet Velferd.

Om stillingen
I avdeling Tjenestetildeling jobber vi med å fatte vedtak etter gjeldende lovverk innenfor kommunens helse- og omsorgstjenester. Vi er organisert i ulike fagteam, og vi har nå ledige stillinger fordelt mellom to av disse teamene.
Vi har nå ledig 2 x 100 % faste stillinger og 2 x 100 % vikariat i teamet som fokuserer på psykisk helse og rus, brukerstyrt personlig assistent(BPA), samt tjenester til personer med funksjonsnedsettelse. Vi har også ledig 1 x 100 % fast stilling i teamet som har hovedvekt på tjenester til hjemmeboende med somatiske utfordringer.

Antall tilgjengelige stillinger kan endres basert på intern ansettelse.

Om stillingens ansvarsområde

I rollen som saksbehandler vil du:

  • Kartlegge behov, veilede og fatte vedtak etter gjeldende lovverk
  • Arbeide både selvstendig og i team for å finne løsninger som ivaretar både brukere og kommunen
  • Delta i hjemmebesøk, nettverksmøter og telefonoppfølging med innbyggere
  • Ha en variert arbeidshverdag med faglige utfordringer, i tett samarbeid med støttende og engasjerte kollegaer

Stillingens innhold kan justeres etter avdelings behov

Oppgi i søknaden hvilken stilling du søker på

Vi ser etter deg som har:

  • Minimum 3- årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning
  • God kunnskap om offentlig forvaltning og gjeldende lovverk
  • Erfaring fra klinisk virksomhet, med fordel også innen saksbehandling
  • Førerkort klasse B
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Videreutdanning innen helserett er en fordel

Som person er du:

  • Løsningsorientert og engasjert i faget ditt
  • Grundig, analytisk, med evne til å se helheten
  • En god teamspiller med sterke kommunikasjonsferdigheter
  • Positiv og fleksibel, med fokus på samarbeid og utvikling

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Hos oss får du:

  • Spennende arbeidsoppgaver i en utviklingsorientert organisasjon
  • Et svært hyggelig, inkluderende og humørfylt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
  • Ledere som tenker utvikling og innovasjon, som gir deg tillit til å vokse
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksitid og arbeidslokaler sentralt i Asker med kort vei fra kollektiv tilbud
  • Rabatter ved ulike treningsstudio
  • Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ

Kontaktinformasjon

Zubair Ali Syed, Avdelingsleder, 93 00 19 42

Arbeidssted

Erteløkka 9
1384 Asker

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Asker kommune

Referansenr.: 4948672033
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 20.04.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted