Forvaltning helse og bolig, Lier kommune
Virksomhet Forvaltning helse og bolig er underlagt kommunalsjefområdet helse, omsorg og velferd.
Virksomheten mottar henvendelser om helse- og omsorgstjenester til alle brukergrupper i Lier kommune og behandler søknader og klagesaker etter pasient – og brukerrettighetsloven, helse – og omsorgstjenesteloven, boligsosialloven og forvaltningsloven. Virksomheten har forløpskoordinerende ansvar for inneliggende og utskrivningsklare pasienter og følger opp barn som er i nasjonalt forløp for barnevern. Vi er koordinerende enhet i kommunen og tildeler IP og koordinator. Virksomheten behandler også søknader og henvendelser om kommunale boliger og har ansvaret for saksbehandling av Husbankens virkemidler og fremskaffing av boliger til bosetting av flyktninger. Virksomheten har til sammen 23 ansatte.
Vår dyktige medarbeider har sluttet og vi søker hennes etterfølger. Stillingen innebærer i hovedsak saksbehandling av søknader til personer med funksjonsvariasjoner. I tillegg innebære stillingen saksbehandling av søknader innen psykisk helse og rus, samt tett oppfølging av pasienter som er innlagt på sykehuset med behov for tjenester eller støtte på disse områdene.
Arbeidsoppgaver
- saksbehandling av søknader om helse- og omsorgstjenester, med hovedvekt på tjenester til barn og unge med funksjonsvariasjoner
- vurdering av tjenester innen psykisk helse og rus
- fatte vedtak om pårørendestøtte, bolig og tilhørende tjenester
- delta i møter med kommunens koordinerende enhet og bidra til helhetlig oppfølging av brukere og pårørende
- oppfølging av inneliggende pasienter på sykehus
- deltakelse i samarbeidsmøter med andre virksomheter
- behandling av klagesaker innen saksområdene
- tildeling av IP og koordinator
- andre oppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov
Kvalifikasjoner
- fortrinnsvis norsk autorisasjon som sykepleier eller vernepleier
- annen treårig helse- og sosialfaglig utdanning kan vurderes
- arbeidserfaring med personer som har psykiske helseutfordringer, rusproblematikk og/eller funksjonsvariasjoner er en fordel
- saksbehandlererfaring fra helse- og omsorgsfeltet er ønskelig
- god kjennskap til Helse- og omsorgstjenesteloven, Pasient- og brukerrettighetsloven og Forvaltningsloven
- det er ønskelig at du har videreutdanning i helserett
- god digital kompetanse
- førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- du er robust, strukturert og løsningsorientert
- du har gode samarbeidsevner, evne til å skape tillit og gode relasjoner
- du kommuniserer godt med mennesker i utfordrende livssituasjoner
- du har evne til å motivere deg selv og andre
- du har evne til å stå i til tider utfordrende situasjoner
- du har evne til å jobbe selvstendig, være beslutningsdyktig og kan stå trygt i dine avgjørelser
- personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- lønn etter avtale
- gode pensjonsordninger
- positivt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
- virksomhet med bred tverrfaglig kompetanse
- mulighet for hjemmekontor
Andre opplysninger
Arbeidsplassene i Lier kommune skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Lier kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
I Lier kommune må alle som skal arbeide innen helse og omsorg eller med barn, unge og funksjonshemmede fremvise tilfredsstillende politiattest før tiltredelse. Denne fremvises ved tilbud om ansettelse og skal ikke legges ved søknaden.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse.
Kontaktinformasjon
Anita Næss, Fagkoordinator (midlertidig), 32220384
Anne-Grete Romsaas, Fagkoordinator, +47 32220361
Arbeidssted
Bruveien 2
3403 Lier
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lier kommune
Referansenr.: 5038278904
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.01.2026