Tinn kommune Plan/landbruk og miljø
Avdeling for plan, landbruk og miljøvern har ansvar for kommunens oppgaver innen Plan- og bygningsloven, Matrikkelloven, miljøvern- og landbrukslovgivningen m.m. og har dermed en sentral rolle i arbeidet med fysisk planlegging og nærings- og samfunnsutvikling i Tinn kommune.
Vi er for tida 13 ansatte fordelt på to kontorsteder; planavdelingen på Rjukan og landbruks- og miljøavdelingen i Atrå.
Det er stort fokus på overordnet planarbeid og klima- og miljøarbeid. Kommuneplanens arealdel fornyes, og det utarbeides ny klima- og energiplan. Ny sti- og løypeplan og annet planverk som skal ivareta hensyn til blant annet villreinen er forestående.
Kommunen har store naturområder med alt fra høyfjell med Gaustatoppen og deler av Hardangervidda, til store skogsområder, dalfører og områder med spredt bosetting og kulturlandskap, tettsteder og byen Rjukan. Det er mange regulerte vassdrag i kommunen. Flere industrietableringer er i gang, og nytt planverk skal tilrettelegge for bolyst og attraktivitet, samt videre næringsutvikling i hele kommunen.
Dette skal utvikles og forvaltes godt, slik at viktige naturverdier og kvaliteter ivaretas.
Arbeidsoppgaver:
- Utarbeiding og behandling av planer
- Saksbehandling, blant annet etter naturmangfoldloven og forurensingsloven
- Prosjektarbeid
- Veiledning til kommunens innbyggere og til profesjonelle aktører, både muntlig og skriftlig
- Saksforberedelse til politisk behandling.
- Øvrige arbeidsoppgaver vil avhenge av behovene som tjenesteområdet til enhver tid har og av kvalifikasjonene til den som blir ansatt.
Kvalifikasjonskrav:
- Utdanning på masternivå innenfor relevante fagområder som biologi, økologi eller andre naturfag, arealplanlegging eller geografi. Søkere med god praksis og utdanning på bachelornivå kan også vurderes.
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk.
- Førerkort klasse B.
I tillegg vil vi legge vekt på om du har:
- Kunnskap om eller erfaring fra offentlig forvaltning. Kommunen bruker Elements sak- og arkivsystem.
- Erfaring fra saksbehandling etter plan- og bygningsloven, naturmangfoldloven og forurensingsloven. Nyutdannede oppfordres også til å søke.
- Erfaring med bruk av GIS- verktøy, kjennskap til bruk av elektroniske saksbehandlingssystem og øvrige IT- verktøy.
- Gode samarbeidsegenskaper.
- Personlig egnethet vil særlig vektlegges.
Vi tilbyr deg:
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver, med gode muligheter for å bidra aktivt i utviklingen av Tinn kommune.
- Gode utviklingsmuligheter i et tverrfaglig arbeidsmiljø med stor takhøyde.
- Hyggelige, kompetente og hjelpsomme kollegaer.
- Lønn etter avtale.
- Medlemskap i offentlig pensjonsordning, KLP
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen ellers. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste med navn, alder, stilling/yrkestittel og bosted. Det kan gjøres unntak om offentliggjøring av en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om søker kan offentliggjøres selv om søker har bedt om unntak. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
For stillinger der det kreves politiattest jf. gjeldende lovverk må politiattest foreligge senest ved tiltredelse.
Link til søknadsskjema: Søk her