Kartverket
Om stillingen
Kartverket forvalter det offisielle eiendomsregisteret (matrikkelen). Gjennom forvaltning og deling av eiendomsinformasjon understøtter vi en rekke ulike og viktige samfunnsprosesser innen klima- og miljø, offentlig forvaltning, samfunnssikkerhet og beredskap, samt forvaltning av finansielle eiendomsverdier. Våre viktigste samarbeidspartnere inkluderer kommunal sektor, finansbransjen, eiendomsbransjen, Skatteetaten,Valgdirektoratet, Statistisk sentralbyrå, Direktoratet for Byggkvalitet, utdanningsinstitusjoner og departementer.
Avdeling for matrikkel, stedsnavn og grenser trenger å styrke et allerede faglig sterkt arbeidsmiljø som løser et viktig samfunnsoppdrag med inntil fem stillinger. Vi ser etter deg som kan være med å løse løpende saksbehandling innenfor opplæring og godkjenning av personer som skal føre i matrikkelen, autorisasjon av landmålere, tilsyn med kommunenes matrikkelføring og flere andre oppgaver vi skal løse i vår rolle som statlig fagorgan / sentral matrikkelmyndighet.
De nærmeste årene skal vi modernisere eiendomsregisteret med tilhørende fagområder og effektivisere digitale økosystemer for å møte endrede krav og samfunnsbehov. Det vil være aktuelt å jobbe både i linje, matrise, team og prosjekt. Samspill mellom eksterne og interne samarbeidsparter blir en viktig de av arbeidshverdagen din.
Du vil selvsagt ikke jobbe alene med dette, du blir en del av faglig sterk avdeling som samarbeider på tvers av fagmiljøet innenfor forretningsutvikling og jus.
Arbeidssted vil være ved vårt hovedkontor på Hønefoss.
Arbeidsoppgaver
- Faglig forvaltning av matrikkelen som nasjonal fellesløsning, herunder videreutvikling av fagområdene eiendomsregistrering, adressering, bygningsregistrering og administrative inndelinger
- Saksbehandling knyttet til godkjenningsordninger, opplæring, veiledning, innsyn, analyser, føring og tilsyn tillagt Kartverket som sentral matrikkelmyndighet
- Utredningsoppgaver for videreutvikling av fagområdet eiendomsregistrering
- Modernisering av eiendomsregisteret gjennom prosessforbedring, effektivisering av digitale økosystem, kvalitetsheving, forenkling og digitalisering
- Videreutvikling av eiendomsregistreringsloven og -regelverket
- Forvaltning av riksgrenser og maritime avgrensninger
Kvalifikasjonskrav
- Høyere utdanning på masternivå innen fagområdene eiendom, jus eller jordskifte
- Relevant erfaring kan erstatte deler av utdanningskravet
- Utenlandsk utdanning må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning (HK-dir)
- Svært gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
- For å være aktuell kandidat må du kunne autoriseres for BEGRENSET, jf. Sikkerhetsloven § 8-9
Vi ønsker at du har:
- Erfaring fra eiendomsdanning eller -registrering i stat eller kommune
- Erfaring fra offentlige utredninger
- Erfaring med digitale økosystem og utviklingsprosesser samt bruk av kunstig intelligens
Personlige egenskaper:
- Du tar initiativ, viser eierskap til oppgavene og har god gjennomføringsevne
- Du verdsetter samarbeid, skaper tillitt og bidrar til sterk lagånd
- Du følger prinsipper og verdier, og handler med konsekvens og troverdighet
- Svært god skriftlig formidlingevne
- Samvittighetsfull og pålitelig
Hvorfor skal du velge oss?
I Kartverket kombinerer vi stolte tradisjoner med fremtidsrettet teknologi for å løse samfunnskritiske oppgaver. Verdien av fellesløsningene og den geografiske infrastrukturen Kartverket forvalter er estimert til 30 milliarder kroner årlig innenfor viktige samfunnsområder som sikkerhet og beredskap, klima, miljø og natur, kommunal forvaltning og privat næringsliv.
Vi tror på moderne måter å jobbe på. Med en produktorganisert tilnærming setter vi brukerne i sentrum og sikrer rask verdi gjennom kontinuerlige leveranser. Vi har en ambisjon om å gi alle våre ansatte en hverdag der mestring og arbeidsglede står høyt i fokus. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter i en kultur som oppfordrer til faglig påfyll
- Gode velferdsordninger som bedriftsidrettslag, treningsrom og en time trening per uke i arbeidstiden
- Fleksitid og sommertid
- Fleksibelt arbeidsted inntil to dager i uken
- Lønn som rådgiver, kode 1434, fra kr. 550 000,- til kr. 800 000,- avhengig av kvalifikasjoner
- God pensjonsordning og muligheter for boliglån i Statens pensjonskasse
Om søknaden din
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandling
Kartverket er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig – Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes.
Om du trenger teknisk hjelp til søknaden, ta kontakt med support hos Grade Jobbnorge
- support@jobbnorge.no
- 75542220