NAV, Elverum kommune
Liker du å jobbe med mennesker, og motiveres av å se at andre lykkes?
Nav Elverum skal ansette to nye veiledere i 2 x 100 prosent faste stillinger med oppstart i juni 2026.
Vi ønsker oss veiledere med relevant arbeidserfaring, som er gode på å bygge relasjoner, og å omsette planer til handling.
Er du en person som identifiserer deg med Nav's samfunnsoppdrag, er fleksibel og synes det er spennende med ulike utfordringer, da vil vi gjerne ha deg med på laget!
Søk da vel!!
Nav sitt overordnede mål er å gi mennesker muligheter til arbeid og aktivitet, og sikre rettigheter til velferdsytelser.
Nav Elverum har ansvar for statlige- og kommunale oppgaver innen Arbeids- og velferdsforvaltningens tjenester til Elverum kommunes cirka 21.900 innbyggere.
Som arbeidstaker i Nav Elverum kan du, ved å bidra med din kompetanse, bli en del av et stort og sammensatt fagmiljø med gode kollegaer. Nav Elverum er organisert i tre avdelinger og har til sammen 70 ansatte. Avdelingene jobber tverrfaglig med kommunale og statlige oppgaver.
Organisasjonskulturen vår er preget av åpenhet, trygghet og mangfold, og vi arbeider for at både ledere og medarbeidere skal få brukt sin kompetanse, kreativitet og engasjement i en viktig og meningsfull arbeidshverdag.
Arbeidsoppgaver
• Helhetlig oppfølging av egen brukerportefølje.
• Kartlegging av personers ressurser, muligheter og oppfølgingsbehov.
• Veilede og motivere personer mot arbeid og utdanning
• Samarbeid, samhandling og relasjonsbygging med ulike aktører som næringslivet, tiltaksarrangører, kommunale tjenester, helsevesen etc.
• Anvende regelverk i oppfølging og saksbehandling etter aktuelle lover, som sosialtjenesteloven, folketrygdloven, Nav – loven mm.
• Informere om rettigheter og plikter på en god og enkel måte, skriftlig og muntlig.
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav
• 3-årig bachelor innen helse- og sosialfag, velferdsfag, psykologi eller pedagogisk utdanning.
• Annen 3-årig bachelor kan likestilles dersom søker har relevant arbeidserfaring.
• Gode digitale ferdigheter og interesse for å ta i bruk nye IKT-verktøy.
• Gode kommunikasjonsevner i både muntlig og skriftlig norsk.
Ønskede kvalifikasjoner
• Videreutdanning innen karriereveiledning, veiledning eller inkluderingskompetanse.
• Erfaring fra arbeid hvor du aktivt har jobbet med veiledning og oppfølging av brukere, gjerne mot arbeid/aktivitet.
• Forvaltningspraksis og lovanvendelse.
• Erfaring fra arbeid i Nav.
Personlige egenskaper
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:
• Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
• Evne til å motivere og skape gode relasjoner.
• Evne til å jobbe målrettet, strukturert og effektivt i en hektisk arbeidshverdag.
• Evne til å vise faglig engasjement og dele kompetanse.
• Godt humør og en positiv bidragsyter i et helsefremmende arbeidsmiljø.
Vi tilbyr
• Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
• Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor innsats og høy kompetanse.
• Gode muligheter for personlig og faglig utvikling.
• Lønn og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende lover, forskrifter og avtaler.
• Fleksibel arbeidstid.
• Offentlig pensjonsordning.
Annet:
• Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider.
• Attester og vitnemål lastes opp i Webcruiter.
• Søkere gjøres oppmerksom på at i henhold til offentlighetslova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
• Før ansettelse i Elverum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
Kontaktinformasjon
Lisbeth Sollien, avdelingsleder Oppfølgingsavdelingen, +47 941 67 860
Arbeidssted
St. Olavs gate 4
2406 Elverum
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Elverum kommune
Referansenr.: 5054313643
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.02.2026