Ledig vikariat som institusjonslege – Legetjenesten institusjon

Legetjenesten institusjon, Lillestrøm kommune

Lillestrøm kommune har totalt 7 institusjoner med KAD, lindrende enhet, langtidsavdelinger og korttidsavdelinger. 

Vi har nå ledig 100 % vikariat ved legetjenesten institusjon. Er du interessert i sykehjemsmedisin og ønsker å bidra i vårt fagmiljø håper vi du har lyst til å søke hos oss. 

Seksjonen har i dag 18 ansatte fordelt på alle kommunens sykehjem og KAD. Vi er et stort kollegium av leger hvorav flere er spesialister. Det er organisert regelmessig internundervisning og fellesmøter. Kommunen har godt etablert system for spesialisering i allmennmedisin.

Tjenestested vil avtales nærmere avhengig av behov ved sykehjemmene og sammensetning av leger for øvrig.

Også mindre stillingsstørrelse kan være aktuelt – dette bes i så fall oppgis i søknadsteksten.   

Ønsket oppstart, så snart som mulig. 

Arbeidsoppgaver

  • Klinisk legearbeid: Mottak, diagnostikk, behandling, oppfølging og utskrivelse
  •  Journalføring
  • Tverrfaglig samarbeid
  • Sikre god kommunikasjon med pasienter og pårørende
  • Samarbeid med spesialisthelsetjenesten, fastleger og andre deler av primærhelsetjenesten
  • Bidra i internundervisning og fagutvikling

Kvalifikasjoner

  • Autorisert lege i Norge
  • Fullført turnustjeneste/LIS 1 er en forutsetning for å kunne jobbe som klinisk lege i kommunen utover 1 år. LIS ventere er også velkommen til å søke 
  • For ansettelse utover 1 år må også følgende være oppfylt: Må være spesialist i allmennmedisin, godkjent allmennlege, under spesialisering i allmennmedisin, villig til å starte spesialisering i allmennmedisin, eller ha annen relevant godkjent legespesialitet
  • Må beherske norsk, skriftlig og muntlig
  • Gode IKT-kunnskaper. Fordel med kjennskap til Gerica og/eller CGM
  • Ønskelig med relevant arbeidserfaring
  • Politiattest ikke eldre enn 3 måneder må fremlegges før tiltredelse
  • Vi ber om at HPR-nr oppgis i søknadsteksten.

 

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen i WebCruiter. Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dirhttps://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet 

Personlige egenskaper

  • Faglig oppdatert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til å arbeide selvstendig
  • Bidra til et godt og utviklende arbeidsmiljø
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Et levende fagmiljø med fokus på kompetanse og kontinuerlig utvikling
  • En spennende arbeidsplass med mulighet for utvikling
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritid
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
  • Dagtidsarbeid
  • Ved behov: tilrettelegging for spesialisering i allmennmedisin med utdanningsplan, kurs og veiledning av spesialist i allmennmedisin
  • Regelmessig internundervisning

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Kontaktinformasjon

Marianne Kopperud Aasberg, Seksjonsleder, +4792893276

Arbeidssted

Husebyveien 18
2020 Skedsmokorset

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Lillestrøm kommune

Referansenr.: 5055095066
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 05.01.2026

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted