Demenskoordinator

Helse og omsorg, Skjervøy kommune

Vil du være med å utvikle demensomsorgen – og samtidig bidra til helhetlige og trygge helsetjenester i et lite, levende lokalsamfunn?


Som demenskoordinator i Skjervøy kommune får du en spennende og variert rolle der du både jobber strategisk og i tett kontakt med personer med demens og deres pårørende.

Du vil være en sentral fagperson i utviklingen og implementeringen av tjenesten «Gode demensforløp», og bidra til utredning, veiledning og faglig støtte til ansatte.

Stillingen kombinerer arbeid på systemnivå med tett, relasjonsbasert oppfølging – og du vil fungere som et viktig bindeledd mellom brukere, pårørende og tjenesteapparatet.

Demenskoordinatoren inngår i forebyggende enhet og rapporterer direkte til kommunalsjefen. Dette er en dagstilling, men det må påregnes noe arbeid på ettermiddagstid ved behov.

Arbeidsoppgaver

  • Drift og faglig ansvar for dagsenter for hjemmeboende med demenssykdom
  • Implementering og oppfølging av «Gode demensforløp»
  • Kartlegging, testing og utredning ved kognitiv svikt og demens
  • Koordinering av tjenester og oppfølging av brukere og pårørende
  • Faglig veiledning og undervisning av ansatte
  • Vurdering og innføring av velferdsteknologi
  • Samarbeid med fastleger, spesialisthelsetjenesten og andre aktører
  • Lede hukommelsesteam og samtalegrupper for pårørende
  • Bidra til utviklingsarbeid og sikre verdighet i eldreomsorgen

Kvalifikasjoner

  • Fagbrev innen helse- og omsorgsfag
  • Videreutdanning i geriatri eller demens er ønskelig.
    Dersom du ikke har dette, må du ha minimum 3 års relevant arbeidserfaring og være villig til å ta videreutdanning
  • Relevant erfaring fra arbeid med målgruppa
  • Førerkort klasse B
  • Den som tilsettes må fremlegge politiattest, jfr. Helsepersonelloven § 20a 
  • De som omfattes av Tuberkuloselovens § 3-1 må levere helseattest av ny dato 

Personlige egenskaper

Skjervøy kommune legger stor vekt på tilstedeværelse og stabilitet hos våre medarbeidere. Vi forventer at du medvirker til kontinuerlig forbedring i ditt arbeid gjennom å omsette våre verdier i praksis. Det betyr at vi søker deg som karakteriseres av å være:

Handlekraftig – du har god arbeidskapasitet, er løsningsorientert og fleksibel
Inkluderende – du er imøtekommende og har gode samarbeidsevner
Faglig kompetent, nøyaktig, strukturert og kan arbeide selvstendig
Utviklende – du evner å tilegne deg ny kunnskap og bidrar aktivt i nødvendige endringer

Tjenesteområdet helse og omsorg er i en kontinuerlig endring, og vi søker etter personer som er omstillingsvillige og ser på endringer som en positiv og nødvendig utvikling av våre tjeneste.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. Aktuelle søkere til stillingen vi bli innkalt til intervju.

Vi tilbyr

  • Kr 10.000 over garantilønn (basert på 100% stilling)
  • Spennende stilling med utviklingsmuligheter som har varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver, hvor du kan være med å påvirke og sette preg på stillinga
  • Nært samarbeid med et bredt fagmiljø i en organisasjon i utvikling
  • Skjervøy kommunen er en del av virkemiddelsonen for Nord-Troms og Finnmark, med blant annet nedskriving av studielån med opptil kr 60.000 pr år
  • Skattemessige fordeler og lavere kostnader på strøm med bortfall av moms og elavgift
  • Gratis barnehage og inntil 12 timer gratis SFO for 1. -3.klasse
  • God pensjonsordning gjennom KLP
  • Vi har flere ledige stillinger og det er derfor muligheter for jobb for 2 dersom det er ønskelig. Ta kontakt for å forhøre deg om våre muligheter
  • Bistand til å skaffe bolig
  • Flyttegodtgjøring iht kommunens retningslinjer

Kontaktinformasjon

Åshild Hansen, Kommunalsjef helse og omsorg, 77 77 55 50/97 67 74 26, ashild.hansen@skjervoy.kommune.no

Arbeidssted

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Skjervøy kommune

Referansenr.: 5055120194
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.01.2026

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted