Bemanning til Gulskogen omsorgsbolig med heldøgns bemanning

  • Heltid
  • DRAMMEN, NORGE
  • 4. januar 2026

Hovedansvar Tjenester til hjemmeboende sør, Drammen kommune

Drammen kommune åpner et helt nytt botilbud for personer med kognitiv svikt på Gulskogen – "Kvarter Gulskogen".

Boligen er organisert under virksomhet Bemannede boliger og aktivitetssentre, og består av 24 boenheter. Det vil være stedlig bemanning i boligen gjennom døgnet.

Kvarter Gulskogen vil bli driftet av ett team bestående av arbeidstakere med utdanning og erfaring innen helse, sosialfag, kultur eller helsefremmende tjenester. Hjemmetjenesten vil ha det helsefaglige ansvaret i boligen. 

Stillingene som er annonsert vil være del av den stedlige bemanningen.

Du vil arbeide i to-delt turnus med arbeid hver tredje helg eller i ren nattevakt turnus med arbeid hver tredje helg. Vi vil åpne for langvakter med arbeid hver fjerde helg for de som ønsker dette. 

Vi søker deg som har stort engasjement for personer med kognitiv svikt og ønsker å være med på å skape en bolig som bidrar til trygghet, aktivitet og fellesskap.
Mestrings- og trygghetsskapende teknologi vil i tillegg til stedlig bemanning bidra til trygghet og mestringsfølelse for leietakerne."

For stillinger der det er krav om politiattest, etter gjeldende lover vil dette bli innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen, før tiltredelse.

Arbeidsoppgaver

  • Tilrettelegge for gode måltidsopplevelser og følge opp ernæringsbehov
  • Planlegge og gjennomføre aktiviteter som stimulerer kognitiv og mental funksjon
  • Bidra til fysisk aktivitet og ADL-trening i samarbeid med beboer
  • Skape og støtte sosiale arenaer og fellesskap
  • Samarbeide med hjemmetjenesten og pårørende
  • Delta i jevnlige møter med primærkontakt for felles beboere
  • Bidra til faglig utvikling og kvalitet i tjenesten

Kvalifikasjoner

  • Har bakgrunn og utdanning innen helse, sosialfag, kultur eller helsefremmende tjenester
  • Erfaring fra arbeid med eldre eller personer med sammensatte behov er en fordel
  • Gode samarbeidsevner og evne til å jobbe selvstendig
  • Interesse for aktivitet, ernæring og sosial omsorg
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
  • Gode IT og kunnskaper 
  • God kunnskap om velferdsteknologi

For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves dokumenterte språkkunnskaper skriftlig og muntlig på nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden. 

Personlige egenskaper

  • Du er trygg, varm og tilstedeværende
  • Du har et engasjement for å skape gode hverdager for andre
  • Du er fleksibel og løsningsorientert
  • Du har evne til å se den enkelte og tilrettelegge individuelt
  • Du har evnen til å jobbe selvstendig
  • Du må trives med å finne på varierte og kreative aktiviteter som fremmer mestring og glede

Vi tilbyr

  • Et meningsfylt arbeid med stor påvirkning på beboernes livskvalitet
  • Et nytt og spennende arbeidsmiljø
  • Mulighet for faglig utvikling
  • En spennende og lærerik arbeidsplass hvor vi spiller hverandre gode
  • God pensjonsordning og gruppelivsforsikring
  • Lønn: Sentralt og stillingsregulativ. 
  • Tiltredelse etter avtale

Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT. 

I henhold til Offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.

Kontaktinformasjon

Brastad, Maria, Konstituert virksomhetsleder, 959 71 425

Arbeidssted

Knoffs gate 20
3044 Drammen

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Drammen kommune

Referansenr.: 5026871208
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.01.2026

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted