A2G Kompetanse
A2G er en ledende aktør innenfor arbeidsinkludering i Norge. Vi samarbeider tett med NAV om et viktig samfunnsoppdrag: å redusere utenforskap og bidra til et arbeidsliv som har plass til alle.
Vi ønsker et mangfoldig og inkluderende arbeidsmiljø som understøtter samfunnsoppdraget vårt.
Metodeveileder
Som metodeveileder hos oss får du stor variasjon i dine arbeidsoppgaver. Du vil være faglig veileder for de ansatte i teamet og være en pådriver som sørger for at teamet ditt oppnår tiltakets formål.
Som metodeveileder får du ansvar for:
• Å avholde jevnlige teammøter, med fokus på jobbstrategi og utveksling av jobbmuligheter
• Være en motivator, veilede og sikre en god lagånd i teamet
• Opplæring av nye jobbveiledere
• Sikre god markedskompetanse i teamet
• Utføre feltveiledning og porteføljegjennomgang for jobbveiledere i teamet og bidra til framdrift i tiltaket for hver deltaker
• Drive metodeutvikling i teamet; sørge for faglig framdrift
Du vil også ha ansvar for egen portefølje med deltakere; herunder veiledning og oppfølging av deltaker og arbeidsgivere.
Hvem er du?
Vi søker deg som allerede er ansatt som jobbveileder i A2G og har relevant høyere utdanning på Bachelornivå, samt erfaring med veiledningsmetodikken MI. En av dine viktigste oppgaver som metodeveileder vil være å hjelpe veilederne i teamet med å være optimistisk på vegne av deltakers muligheter i arbeidslivet, ved å fokusere på deltakernes sterke sider. Det å ha troen på at alle mennesker, til tross for fysiske eller psykiske helseutfordringer, kan få og beholde en jobb, vil derfor være vesentlig i stillingen. Det er en fordel om du har erfaring med å jobbe som metodeveileder etter IPS-metodikken. Er du resultatorientert, og har fokus på god kvalitet, vil du kunne lykkes godt med å sørge for at teamet ditt oppnår tiltakets formål. Det er en fordel å ha god kjennskap til det lokale og regionale arbeidsmarkedet i Vestland og erfaring med å jobbe ut mot arbeidsgivere.
What`s in it for me?
Vi holder til i romslige, lyse lokaler, sentralt i Ski. I tillegg til et godt arbeidsmiljø med inkluderende, dyktige kollegaer, vil du få eget kontor og gratis parkering. I forbindelse med markedsarbeid, betaler vi kjøregodtgjørelse. Ønsker du en dag å la bilen stå, kan du benytte deg av gode kollektivforbindelser til arbeidsplassen.
Gjennom et tett samarbeid med fagavdelingen, vil du få anledning til faglig utvikling, samt mulighet til å bidra til å utvikle A2G som organisasjon.
Det er stor grad av selvstendighet og fleksibilitet i hverdagen.
Andre kjekke ting vi fortsatt kan by på er fleksitid, med kjernetid 09.00-14:30 samt gode pensjons- og forsikringsordninger og et aktivt bedriftsidrettslag.
Både personlig egnethet og erfaring med målgruppen vil bli vektlagt.
Du må ha klasse B sertifikat og disponere bil.
Interessert?
Vi blir glade for å høre fra deg! Send oss en søknad og CV innen 21.12.2025.
Søknader vurderes fortløpende