Arkivmedarbeider

  • Heltid
  • RISSA, NORGE
  • 15. desember 2025

Informasjonsforvaltning, Indre Fosen kommune

Har du god datakompetanse og ønsker å arbeide innen dokumentasjon og arkiv?

Liker du rutinepregede oppgaver i et trivelig miljø? 

Da ønsker vi å ha deg med på laget!

Vi søker ny kollega i inntil 100 % for snarlig oppstart. Vi søker etter deg som har arkivkompetanse, kunnskap og erfaring fra arkivarbeid, samt interesse for kommunalt arkiv. Hos oss vil du få jobbe med daglige arkivoppgaver og brukerhjelp tilknyttet sak- og arkivsystemet. 

Enhet for Informasjonsforvaltning er en del av kommunes fellestjenester og leverer tjenester til hele organisasjonen.

Med bakgrunn i den økonomiske situasjonen for Indre Fosen kommune kan det bli omrokkeringer internt/fortrinnsberettigede til stillingen framfor nyansettelse.

  

Arbeidsoppgaver

På Informasjonsforvaltning jobber vi innen kommunikasjon, dokumentasjon, innbyggerservice og politisk sekretariat.

I denne stillingen vil du jobbe med registering og kvalitetssikring av skriftlige henvendelser til kommunen i kommunens sak/arkiv-system:

  • håndtering av papirpost, epostmottak, SvarInn, Altinn ol.
  • dokumentbehandling og arkivering
  • kvalitetssikring
  • brukerhjelp Websak+
  • kontakt med saksbehandlere

I tillegg kan følgende oppgaver bli aktuelle:

  • Rydde og deponere fysiske arkiver
  • Ordningsprosjekter   

Kvalifikasjoner

  • Fagbrev innen Kontor- og administrasjon eller relevant høyere utdanning. 
  • Relevant arbeidserfaring eller personlig egnethet kan bli vektlagt.
  • Kjennskap til offentlig sektor og relevant lovverk er ønskelig.   

   

Personlige egenskaper

Vi trenger deg som:

  • Er nøyaktig og ansvarsbevisst
  • Er selvstendig, systematisk og effektiv
  • Er serviceinnstilt og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Raskt kan sette deg inn i arbeidsoppgaver og arbeidsverktøy
  • Har stor arbeidslyst og utholdenhet
  • Er fortrolig med bruk av data som arbeidsverktøy
  • Er engasjert, har godt humør og bidrar til et godt arbeidsmiljø 

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Er dette en jobb du tror kan passe for deg, send oss en søknad!

Vi tilbyr

  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til lov- og avtaleverk
  • Gode kollegaer og et godt arbeidsmiljø

Kontaktinformasjon

Kari Solberg, Enhetsleder Informasjonsforvaltning, +47 99457848, kari.solberg@indrefosen.kommune.no

Arbeidssted

Rådhusveien 13
7100 Rissa

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Indre Fosen kommune

Referansenr.: 5020787070
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.12.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted