Systemkjøp søker kommersiell og strategisk Innkjøpssjef

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • 31. januar 2026

Om rollen

Som innkjøpssjef vil du ha ansvaret for å utvikle og gjennomføre prosjekter som kan bidra til å styrke konkurransekraften i Systemkjøp. Ett viktig fokusområde vil være nytenkning og utvikling av alternative løsninger til det beste for Systemkjøp sine medlemmer. I denne rollen må du ha tett dialog med salgsavdelingen for å sikre at kundebehov og markedsforhold spiller en sentral rolle i beslutninger. Det er viktig å bygge sterke relasjoner til samarbeidspartnere og leverandørene for å skape forståelse for ulike kundesegmenters behov. Stillingen gir en unik mulighet til å utvikle og drive innkjøpsområdet i Systemkjøp. Stillingen rapporterer til Daglig leder. 

 

Konkrete oppgaver og ansvarsområder vil være:

·         Utvikling og oppfølging av mål og strategier for de ulike varegruppene

·         Gjennomføre kategori/produktstrategiene, og jobbe tett med organisasjonen for å sikre god 

          kommunikasjon og samhandling

·         Innkjøpsansvar for ulike leverandører og kategorier, samt ansvar for å utvikle verdien (innholdet) i den

          enkelte avtale

·         Ansvar for oppfølging av og forhandlinger med relevante leverandører med mål om styrket og målbar

          konkurransekraft 

·         Identifisere og utvikle innkjøpsprosjekter som kategori, lojalitet, etc. 

·         Delta og bidra inn i felles prosjekter som gjennomføres på innkjøp / salg

·         Ansvar for avtaleregisteret

 

Din bakgrunn

Vår nye innkjøpssjef har relevant utdanning og noen års erfaring med innkjøp og forhandlinger med leverandører. I tillegg har du markedsforståelse og er en sterk relasjonsbygger.

Du kjenner deg også igjen i følgende:

·         Forretningsorientert og kommersielt tankesett

·         Proaktiv og initiativrik med høy «drive», – ser muligheter og sørger for at de blir realisert

·         Strukturert og analytisk i tilnærmingen til problemstillinger og oppgaver 

·         Effektiv og tydelig i kommunikasjonen 

·         Gode samarbeidsevner 

·         Selvstendig, uredd og god gjennomslagskraft

·         Behersker og liker å ha flere baller i luften samtidig  

 

Dette kjennetegner oss

Rollen er en sentral rolle med spillerom og stor påvirkningskraft. Du får et bredt og stort ansvarsområde som er av strategisk viktig betydning for selskapet. Hos oss kommer du inn i et dynamisk arbeidsmiljø med ambisiøse og hyggelige kolleger.

Selskapet holder til i moderne og lyse lokaler på Lysaker, med kantineordning og konkurransedyktige betingelser.

Har du spørsmål til stillingen, så er du velkommen til å kontakte Orion & Partners v/ Christian Hofbauer på 917 08 058 eller Emilie Holthe på 930 24 433.

Alle henvendelser behandles konfidensielt, også overfor oppdragsgiver om ønskelig.

 

 

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted